tag:blogger.com,1999:blog-2212725130003597326.post6661353866817740686..comments2023-09-09T23:02:24.401+03:00Comments on Homer's Ithaca: [ἐν δήμῳ Ἰθάκης]. Στα βήματα του Οδυσσέα και του Τηλέμαχου.(μέρος 1ον) Homeric Ithacahttp://www.blogger.com/profile/17672982242694783988noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-2212725130003597326.post-10397373157523319002017-04-08T00:21:11.020+03:002017-04-08T00:21:11.020+03:00Αγαπητέ κύριε Nodas Gazis
κατ' αρχήν σας ζητο...Αγαπητέ κύριε Nodas Gazis<br /><br />κατ' αρχήν σας ζητούμε συγνώμη γιατί ακόμη δεν σας απαντήσαμε στους σχετικούς σας σχολιασμούς που είχαμε την τιμή να λάβουμε από εσάς.<br /><br />Ο λόγος είναι οτι βρίσκονται στο στάδιο της δημοσίευσης δύο νέες δημοσιεύσεις που απαντούν στα ερωτήματα και τους σχολιασμούς σας και για τον λόγο αυτό κρίναμε οτι θα είναι καλύτερο αφού πρώτα διαβάσετε τα σχετικά κείμενα να μπορέσετε ή να τα κατανοήσετε ή να τα απορρίψετε σχολιάζοντάς τα συνολικά.<br /><br />Θα ήταν λοιπόν άκαιρο να σας απαντήσουμε σε αυτήν την φάση γιατί δεν θα μπορούσαμε να επισυνάψουμε στις απαντήσεις μας το απαραίτητο συνοδευτικό αποδεικτικό υλικό κάτι που μπορεί να γίνει μέσα από τις σχετικές δημοσιεύσεις που ακολουθούν.<br /><br />Υπάρχει όμως ένας δικός σας σχολιασμός που οφείλουμε εκ των πραγμάτων να σας απαντήσουμε.<br />Γράφετε λοιπόν συγκεκριμένα : "Χρειάζεται να υπάρχει όχι απλά ένας σεβασμός στο Ομηρικό κείμενο, αλλά κι ένας αυτοσεβασμός, ώστε μπροστά στην αλήθεια να απομακρύνουμε τις προσωπικές και τοπικιστικές μας επιδιώξεις. Δεν είναι δυνατό apriori να δεχθεί κανείς ότι η νοτιοανατολική Κεφαλονιά διεκδικεί τον ρόλο της Ομηρικής Ιθάκης."<br /><br />Αγαπητέ μας φίλε δυστυχώς δεν είστε ο μόνος και προφανώς δεν θα είστε και ο τελευταίος που τοποθετείται και ερμηνεύει πρόσωπα και καταστάσεις με αυτήν την λογική.<br />Το ξέρετε όμως οτι η αλήθεια (χωρίς εισαγωγικά) είναι ανίκητη και έαν η δική σας "αλήθεια" είναι όντως αλήθεια αυτό αργά η γρήγορα θα αποδειχθεί με την υποσημείωση όμως ...οτι αργά η γρήγορα το ίδιο ισχύει και για εμάς. <br /><br />Ας αφήσουμε λοιπόν τον χρόνο να δείξει.... Homeric Ithacahttps://www.blogger.com/profile/17672982242694783988noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2212725130003597326.post-77017859299417130062017-02-26T21:02:39.072+02:002017-02-26T21:02:39.072+02:004. Το μοναδικό νησί που είχε Ναό του Απόλλωνα από ...4. Το μοναδικό νησί που είχε Ναό του Απόλλωνα από την εποχή του Κέφαλου, δηλ 4 γενιές πριν τον Οδυσσέα, ήταν η Λευκάδα. Το Υπ. Πολιτισμού μας βεβαιώνει ότι στα Επτάνησα υπήρχαν 5 Ναοί του Απόλλωνα:<br />Α. Ναός Θεού Λευκάδιου Απόλλωνος (Λευκάδα). Βρίσκεται στο νοτιότερο και πιο απόκρημνο ακρωτήριο της νήσου Λευκάδος (60 μέτρων ύψους, η «λευκή πέτρη» του Ομήρου), το επονομαζόμενο Λευκάτας απέναντι από την Κεφαλονιά. Η σημασία του ακρωτήριου Λευκάτας της Ν∆ Λευκάδας, κατά την αρχαιότητα, είναι σε γενικές γραμμές γνωστή, καθώς ήταν ένα από τα δυσκολότατα ναυτικά περάσματα και γι’ αυτό υπήρξε σημαντικός λατρευτικός χώρος του θεού Απόλλωνα, ο οποίος ήταν ο προστάτης των ναυτικών και γιατρός του σώματος και της ψυχής, στον οποίο ήταν αφιερωμένες οι ετήσιες πανελλήνιες γιορτές στις αρχές της Άνοιξης. Ο Ναός κτίσθηκε στο χώρο αυτό – σύμφωνα µε την επικρατούσα αρχαιολογική άποψη – την περίοδο λίγο πριν τον Τρωικό πόλεμο, ενώ έχουν διασωθεί ερείπιά του μέχρι τη σύγχρονη εποχή. Στο χώρο του Ναού στέκει σήμερα ο Φάρος. Ουσιαστικά δημιουργήθηκε 4 γενιές πριν τον Οδυσσέα. (Κέφαλος – Αρκείσιος – Λαέρτης – Οδυσσέας) Ο Κέφαλος πήδηξε από εκεί για τον άτυχο έρωτά του με τον Πτερέλα.<br />Β. Ναός Θεού Απόλλωνος (Κεφαλονιά). Κοντά στην Σκάλα υπήρχε δωρικός Ναός του Θεού Απόλλωνα, του 6ου π.Χ. αιώνα. <br />Γ. Ναός Θεού Απόλλωνος Πυθαίου (Κέρκυρα). Σε απόσταση 150 μ. ΒΑ του Αρτεμισίου, έστεκε ορθογώνιος Ναός (με Βωμό στην ανατολική του πλευρά), που ιδρύθηκε τον 5ο π.Χ. αιώνα, ίσως προς τιμήν του Θεού σαν αρωγού στη λήξη του Κερκυραϊκού εμφύλιου του έτους 425 π.Χ. <br />Δ. Ναός Θεού Απόλλωνος Κορκυραίου (Κέρκυρα). Στην ανατολική πλευρά του τωρινού «Μον Ρεπό» ήταν το Τέμενος του Θεού Απόλλωνος Κορκυραίου, όπου γίνονταν ετήσιες ιεροπραξίες σε ανάμνηση του γάμου του Ιάσονα και της Μήδειας. Ιδρύθηκε προφανώς από τους πρώτους αποίκους Ερετριείς (775 π.Χ.), οι δε Κορίνθιοι προσέδωσαν στον εκεί τιμώμενο Θεό και τα λατρευτικά προσωνύμια Αρχηγέτης, Δαφνηφόρος, Αρισταίος, Αγιεύς και Νόμιος.<br />Ε. Ναός Θεού Απόλλωνος (Κέρκυρα). Ίχνη περίπτερου δωρικού Ναού 5ου π.Χ. αιώνα χωρίς οπισθόδομο, αφιερωμένου στον Θεό Απόλλωνα, υπάρχουν στη θέση Ρόδα. Ο Ναός είχε διαστάσεις 21,40 Χ 11, 65 μ. και μονόλιθους κίονες (11 στις μακριές πλευρές του και 6 στις στενές). Μέσα στο σηκό έχουν σωθεί οι βάσεις 4 βάθρων. Σε απόσταση 6,7 μ. ανατολικά υπάρχει η θεμελίωση του Βωμού του Θεού (12 Χ 2,30 μ.).<br />Nodas Gazishttps://www.blogger.com/profile/14464629658101769361noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2212725130003597326.post-23778662894156187002017-02-26T21:02:00.132+02:002017-02-26T21:02:00.132+02:00Τέλος η άποψη ότι η σημερινή Λευκάδα δεν ήταν ένα ...Τέλος η άποψη ότι η σημερινή Λευκάδα δεν ήταν ένα από τα 4 νησιά του Οδυσσέα, είναι οριστικά και αποδεδειγμένα λάθος από την ίδια τη Γεωγραφική Επιστήμη. Για τους εξής λόγους:<br />1. Αν όντως δεν ήταν νησί μετά το 10.000 π.Χ. σαφέστατα ουδέποτε θα χαρακτηρίζονταν από την Γεωγραφική Επιστήμη Νήσος. Παράδειγμα: Τον 2ο προς 1ο π.Χ. αιώνα δημιουργήθηκε στην Κασσάνδρα μία τεράστια διώρυγα που απέκοψε το ακρωτήριο αυτό από τον κύριο κορμό της Χαλκιδικής. Αυτό όμως επειδή έγινε από ανθρώπινα χέρια ουδέποτε και κανείς δεν χρησιμοποίησε τη λέξη ΝΗΣΟΣ για την χερσόνησο της Κασσάνδρας ή Παλλήνης. Όσοι λοιπόν ισχυρίζονται ότι η Λευκάδα έγινε νησί από ανθρώπινα χέρια, (εννοώντας τους Κορίνθιους), ουδέποτε από την Γεωγραφική Επιστήμη θα χαρακτηρίζονταν ΝΗΣΟΣ. Και οι μόνοι που δεν έχουν παραποιήσει την Γεωγραφία είναι οι Λευκάδιοι. Άλλωστε ήταν αδύνατο να δημιουργήσουν ένα Πορθμό 25.000 στρ. το μικρό του μέρος το Βόρειο και ένα τεράστιο τμήμα εκεί που υπάρχουν τα 20 Πριγκηπόνησα, το Νότιο, που είναι 4πλάσιο από το προηγούμενο. Απλά οι Κορίνθιοι καθάρισαν τον υπάρχοντα δίαυλο των Πλοίων που 2.000 χρόνια πριν είχαν και πάλι καθαρίσει και διανοίξει οι Λέλεγες, γιατί οι πάντες είχαν κέρδη από το πέρασμα των πλοίων.<br />2. Αν όντως ήταν χερσόνησος της Ακαρνανίας και με την συνεχή μετακίνηση των πληθυσμών εκείνης της εποχής, δεν αναρωτήθηκε κανείς γιατί στην υποτιθέμενη χερσόνησο της Ακαρνανίας Λευκάδα δεν ανευρέθηκε κανένας οικισμός από κατοίκους των διαφόρων φυλών οι οποίοι είτε διαβιούσαν στην Ακαρνανία είτε πέρασαν από την Ακαρνανία, εγκαταστάθηκαν για μεγάλο διάστημα εκεί και συνέχισαν την προς τα κάτω κάθοδό τους; Κουρήτες, Τηλεβόες, Τάφιοι, Κεφαλλήνες κλπ.<br />3. Αν όντως ήταν χερσόνησος της Ακαρνανίας γιατί οι Ιστορικοί χαρακτήρισαν τους παλιούς κατοίκους της Λέλεγες ως γηγενείς! Γιατί ακριβώς ήταν εκεί από παλιότερα και δεν υπήρχαν στοιχεία μετακίνησής τους.<br />Nodas Gazishttps://www.blogger.com/profile/14464629658101769361noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2212725130003597326.post-37596783949118833182017-02-26T21:01:20.746+02:002017-02-26T21:01:20.746+02:003. Ο τρίτος λόγος είναι ακόμη πιο σοβαρός. Που είν...3. Ο τρίτος λόγος είναι ακόμη πιο σοβαρός. Που είναι το νησί Αστερίς με τα ανεμοδαρμένα ύψη του, με τα δύο αμφίδυμα λιμάνια του, που μεταξύ αυτών των δύο λιμανιών υπήρχε ο οικισμός Αλαλκομενές κλπ. και πάνω στο οποίο φύλαγαν καρτέρι οι μνηστήρες για να δολοφονήσουν τον Τηλέμαχο. Οι μεν Ιθακήσιοι αρχικά όταν έπεισαν την Παγκόσμια Κοινότητα ότι στον Πισαετό ήταν το Ομηρικό Άστυ, επειδή δεν υπήρχε νησί Αστερίς στη διαδρομή από Πύλο, το καταπόντισαν, αλλά ήρθαν οι Γεωλογικές και Σεισμολογικές κ. ά. Επιστήμες σήμερα και απαγορεύουν στους πάντες να χρησιμοποιούν τέτοια απαράδεκτα επιχειρήματα. Ήρθαν και κάποιοι άλλοι και βρήκαν ότι υπήρχε ένα νησί αλλά είναι όντως σήμερα ύφαλος, αλλά δεν έχει απολύτως καμία σχέση με την γραμμή πλεύσης προς τη Νοτιανατολική Κεφαλονιά, αλλά πολύ κοντά στην Ηλεία και σύμφωνα με τους Επιστήμονες ουδέποτε υπήρξε νησί.<br />4. Τέταρτος λόγος είναι η διαδρομή του Οδυσσέα από την πρώτη ακτή της Ιθάκης, που ξέφυγε από τους Θεσπρωτούς κι έφτασε στον Εύμαιο με τα πόδια. Σύμφωνα με το Ομηρικό κείμενο η απόσταση ήταν πολύ κοντινή. Όμως απ’ το Φισκάρδο μέχρι την Νοτιοανατολική Κεφαλονιά που τοποθετούν τον Εύμαιο οι δύο συγγραφείς η απόσταση είναι 50 χλμ. με εντελώς ορεινή σχεδόν και δύσβατη διαδρομή!<br />5. Και ο σοβαρότερος λόγος απόρριψης αυτής της περίεργης άποψης, είναι η απόσταση της Νοτιοανατολικής Κεφαλονιάς από την απέναντι ακτή της Ακαρνανίας, από την οποία πηγαινοέρχονταν καθημερινά ο Φιλοίτιος για να μεταφέρει με τους περατάρηδες και με ένα Πορθμείο τόσα ζώα όσα χρειάζονται για να φάνε δύο φαγητά οι κατοικοεδρεύοντες στο Παλάτι μόνιμοι κάτοικοί του και οι 120 μνηστήρες με τους βοηθούς τους, περίπου 160 άτομα. Κι αυτό δεν γίνονταν μια δυό φορές το μήνα αλλά κάθε μέρα επί 3 χρόνια που έμεναν εκεί οι Μνηστήρες, δηλ. 1100 μέρες περίπου! Η απόσταση αυτή από τον Πόρο είναι σήμερα 28-30 ν.μ. και σαφώς εκείνη την εποχή ήταν πολύ μεγαλύτερη γιατί δεν είχε ακόμη δημιουργηθεί ο τεράστιος κάμπος από τις προσχώσεις του Αχελώου και μιλάμε για την Ακαρνανία κι όχι για την Αιτωλία, η οποία ήταν ακόμη πιο απόμακρη.<br />Nodas Gazishttps://www.blogger.com/profile/14464629658101769361noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2212725130003597326.post-25604601113595925732017-02-26T20:59:29.085+02:002017-02-26T20:59:29.085+02:00Χρειάζεται να υπάρχει όχι απλά ένας σεβασμός στο Ο...Χρειάζεται να υπάρχει όχι απλά ένας σεβασμός στο Ομηρικό κείμενο, αλλά κι ένας αυτοσεβασμός, ώστε μπροστά στην αλήθεια να απομακρύνουμε τις προσωπικές και τοπικιστικές μας επιδιώξεις. Δεν είναι δυνατό apriori να δεχθεί κανείς ότι η νοτιοανατολική Κεφαλονιά διεκδικεί τον ρόλο της Ομηρικής Ιθάκης. Είναι πολλοί οι βασικότατοι λόγοι που όχι απλά την απορρίπτουν αλλά σαφέστατα απαγορεύουν αυτήν την διεκδίκηση. <br />1. Ο πρώτος λόγος είναι απόλυτος και ξεκάθαρος: μετά το Κατάκωλο και το στενό της Ηλείας με την Ζάκυνθο ο Όμηρος μας διδάσκει ότι το πλοίο του Τηλέμαχου έστριψε προς τις Εχινάδες, προφανώς για να πάρει τον ευνοϊκό άνεμο Σιρόκο, ώστε να φτάσει στην πανυπερτάτη προς ζόφον Ιθάκη του όσο το δυνατόν συντομότερα και μάλιστα σ’ αυτό τον βοήθησε η Θεά Αθηνά αυξάνοντας σημαντικά τη δύναμη του Σιρόκου κατά τη νύχτα! Αυτό είναι δεδομένο και δεν επιτρέπεται κανείς να το αμφισβητεί!<br />2. Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αν αυτό το σημείο που υποδεικνύουν οι δύο Συγγραφείς (H.Putman Cramer & G.Metaxas) στη νότια Κεφαλονιά είναι η περιοχή του Εύμαιου, ώστε εκεί να συναντήσει και τον Οδυσσέα και να γίνει ο αναγνωρισμός και να στείλει το πλοίο χωρίς αυτόν στην πόλη, τότε σύμφωνα με τα δεδομένα του αέρα, της ταχύτητας και της απόστασης σίγουρα θα έφθανε γύρω στα μεσάνυχτα στην εν λόγω περιοχή, και μάλιστα η Θεά ενίσχυσε σημαντικά τον αέρα κατά την νύχτα, όπως μας βεβαιώνει ο Όμηρος, οπότε θα έφθανε μάλλον νωρίτερα από τα μεσάνυχτα. Ταυτόχρονα όμως σαφέστατα και δεν θα έβαζε πλώρη για Εχινάδες. Και μόνη αυτή η κίνηση προς τις Εχινάδες απαγορεύει και τη σκέψη ότι ο Εύμαιος διαβιούσε στην περιοχή που υποδεικνύουν οι δύο Συγγραφείς! Ο Τηλέμαχος όμως έφθασε στην περιοχή του Εύμαιου κατά το χάραμα αφού έστριψε προς τις Εχινάδες για να πάρει κατάπρυμα τον Σιρόκο και έστειλε το πλοίο μετά μόνο του στην Πόλη, δηλαδή πολλές ώρες αργότερα απ΄ το χρόνο που θα έφτανε με βεβαιότητα στη Νότια Κεφαλονιά. Είναι δυνατόν να δεχθεί κανείς ότι για να πάει με Σιρόκο από το Κατάκωλο στην περιοχή του Εύμαιου χρειάζονταν να ταξιδέψει προς τις Εχινάδες? Υπάρχει Ναυτικός που μπορεί να δεχτεί μια τέτοια άποψη?<br /><br />Nodas Gazishttps://www.blogger.com/profile/14464629658101769361noreply@blogger.com